קטעי עיתונות

קטעי עיתונות

אב השעה – עמרי אימבר חלפין – אבא? מה אתה עושה כאן?

אבא? מה אתה עושה כאן?

מה עושה אבא באירוע שמשווק מוצרי תינוקות וילדים? כנראה שהוא רק מלווה את אמא… עמרי אימבר חלפין מתרעם מכך שיחצ”נים חושבים כנראה שרק אמהות מטפלות בילדים ומחליט לעשות שינוי בחשיבת המפרסמים.

כמו שאתם יודעים בוודאי, הנוכחות האבהית המצומצת בתוך השיחה ההורית בישראל היא משהו שמעסיק אותי מאוד. העדר שיחה של או על הורים ממין זכר אפשר לראות במקומות רבים, אך מאחר והחודש יצאנו בקמפיין להגברת המודעות להדרת אבות בפרסום, אני רוצה לתת גם את הזווית החיובית של הסיפור הזה דרך המשקפיים שלי ולתת לכם דוגמא לשלושה מותגים שמתחילים בשינוי ההסתכלות על הנושא.

אני לא יודע אם אתם מודעים לכך, אבל בלוגרים, עקב החשיפה של הבלוגים שלהם, מקבלים הזמנות על בסיס קבוע לאירועים שונים או לבחינת מוצרים שונים ומצופים לכתוב על כך סיקור לאחר מכן בבלוג שלהם. אני כותב כבר כמה שנים אבל נחשפתי לעניין הזה במלוא הדרו רק בחודשים האחרונים. למה? כי אני גבר שכותב על הורות. אני לא פאקטור ולכן אף אחד לא הזמין אותי אף פעם לשום מקום. אם לומר את האמת, הבלוג שלי אינו בלוג צרכני ואין לי שום כוונה להפכו לאחד כזה, אך כשגיליתי את ההזמנות הרבות לאירועים כאלו ברשת, התחלתי למחות על השימוש בלשון נקבה בלבד והזמנת “אמהות” לאירועים של מותגים בתחום המשפחה.

אחרי כמה חודשי מחאה שכאלו, כנראה שהרעיון שגם אבות הם צרכניים בתחום ההורות חלחל ולפתע התחלתי מקבל הזמנות לאירועים. כאבא. כאמור לעיל, אירועים אלו, על אף שהינם כייף אדיר, אינם כוס התה שלי, ובכל זאת בחרתי ללכת. בחרתי ללכת ל-3 אירועים כאלו כדי לחזק את האדם שהזמין אותי ולהראות כי אבות הם אכן פאקטור, שאכן אפשר לפרסם איתנו, או באמצעותינו, ובעיקר מתוך זווית הראיה שלנו.

לאירוע השלישי כבר הגעתי מתורגל. זה היה למעשה האירוע הראשון שהוזמנתי אליו והאירוע בו הזמנת אבא, לדעתי הייתה האמיצה ביותר. בניגוד לאירועים האחרים שהיו אירועים גדולים יותר עם מספר גדול יותר של בלוגרים, לאירוע הנוכחי הוזמנו מספר מצומצם מאוד של בלוגרים כך שההימור על הזמנת אבא היה מוחשי בהרבה, במיוחד בהתחש בעובדה שמדובר בעסק פרטי וקטן ולא בתאגיד עם תקציבי שיווק גדולים. האירוע היה אירוע של חברת “baby cakes”, למי שלא מכיר (באמת יש מי שלא מכיר?) מדובר בחברה המעצבת ממוצרים לתינוקות דוגמת מגבות, חיתולים, בגדי גוף וכו’, מתנות לאחר הלידה בצורת עוגת קומות גדולה ומרשימה. אחרי ששמעתי שהם עובדים עם מספר בתי שיקום וארגונים חברתיים לטובת ייצור המוצרים שלי, היה ברור לי איך ולמה הם היו הראשונים להכניס גם אבות כאג’נדה חברתית למערך הפרסום שלהם.

מיותר לציין שגם כאן הייתי מוקף באימהות בלוגריות שהגיעו לטעום, לראות, לשמוע (וגם לקבל מתנות). אבל לפחות הייתי היחיד שקיבל חולצת “super dad” המשווקת כחלק מאריזות המתנה למי שרוצה לפרגן גם לאב הטרי (וכמובן שמיד דיברתי עם ליהי, הבעלים, על כך שחולצת הסופר דאד של “סופר דאד”, היא מגניבה בהרבה)…

אז אחרי חודש בו הגעתי לשלושה אירועי מפרסמים, החלטתי שלמרות שהיה כיף, הבלוג שלי הוא ככל הנראה לא הפלטפורמה המתאימה לעניינים מעין אילו, אבל אני בהחלט מחזק את ידיהם של משרדי השיווק והיח”צ וממליץ מאוד לפנות לעשרות אבות בלוגרים פעילים שאני רק יכול לתאר לעצמי שיהיו שמחים לעזור לכם ולהכניס את האבהות לשיח ההורי על הדרך.

מתוך ההבנה שאם אנחנו לא ניקח צעד פעיל להשוואת התמונה בעולם השיווק והפרסום, הקמנו בסופר דאד מיזם שמטרתו לייצר פלטפורמה שיווקית שתציג הן אבות ואמהות באופן שווה ואנחנו מזמינים הורים מרחבי הארץ להשתתף. כן, כן, גם אתם יכולים! אז אם ברצונכם לפעול לקידום ההורות הישראלית וגם לקבל מאיתנו פינוקים על הדרך, אתם יותר ממוזמנים לשלוח מייל אל omri3003@gmail.com ולהצטרף!

הכתבה המלאה בלינק